14 Mart 2010 Pazar

ÇİKOLATALI KEK


Malzemeler
2.5 Su bardağı un
1\4 Su bardaı kakao
1 Çay kaşığı karbonat
3\4 Çay kaşığı tuz
1\2 Su bardağı kefir süt olabilir
1\2 Su bardağı krema
200gr. İnce kıyılmış çikolata
225gr. Tereyağ ve kalıbı yağlamak için az miktar yağ (oda sıcaklığında )
4 Yumurta sarısı ve bir yumurtanın beyazı
1 Çay kaşığı vanilya özütü (normal vanilya kullandım )

Yapılışı

Fırını 170 derecede ısıtın.
2.5 litre hacmindeki ( 10 bardak su almalı )Kek kalıbınızı yağlayın.(Bu kadar büyük hacimli bir kalıbınız yoksa merak etmeyin ben kek hamurunu ikiye böldüm birazını kalıba bir kısmınıda küçük bir borcama döktüm. ) Büyük bir kaba un,tuz,kakao ve karbonatı eleyin.

Kremayı orta boy tencerede kaynama noktasına gelince ocaktan alıp ince doğradığınız çikolatayı ekleyin ve eriyene kadar karıştırdıkran sonra kefir yada sütü ekleyin.Oda sıcaklığına gelene kadar dolapta bekletin.

Oda sıcaklığına gelen tereyağ ve şekeri mikser yardımı ile çırpın.yumurtaları teker teker ekleyerek çırpmaya devam edin. vanilyanızı yada vanilya özütünü ilave ederek çırpmaya devam edin. Kuru ve ıslak malzemeleri dönüşümlü olarak kaba eklemeye devam edin.(arada çırpmaya devam edin (Önce unlu karışımın 1\3 ü sonra kremalı karışımın yarısı unlu karışımın yarısı Unlu karışımın 1/3 ü keramalı karışım Şeklinde çırpmaya devam edin.)

Yağlı kalıba döküp fırına verin.55-60 dakikapişirin .Kürdan yardımı ile kontrol edin. kürdan kuru işe pişmiş demektir. Islak ise 5 dakikada bir kontrol edin.

Keki servis tabağına alıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.

ÇİKOLATA SOSU

Malezemeler
120gr. İnce doğranmış bitter çikolata
1\2 Su bardağı krema
2 Çorba kaşığı mısır şurubu
1\2 Yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı
Kremayı kaynama noktasına getirin ateşten alın.Bitter çikolatayı ekleyerek eriyene kadar karıştırın. tereyağ ve şurubu ekleyip karıştırın .ve oda sıcaklığına gelen kekinizin üzerine dökün

NOT: Bu tarif cafe fernando`dan alınmıştır :) ve ben itiraf ediyorum böyle lezzetli bir kek yemedim küçük bir hile yaptım ve kekin süslemesi için hazır çikolata sosu kullandım .Evinizi saran kakao kokusuna dikkat komsular kapınızda sıra oluşturabilir :)


Afiyetler olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.